10 tévhit a testmozgásról és az egészségről

10 tévhit a testmozgásról és az egészségről

Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük a 10 leggyakoribb tévhitet az edzésről és az egészséges életmódról.

1. Reggel a legjobb mozogni

Tudományosan nem igazolható, hogy reggel hatékonyabb a zsírégető edzés. A zsírégetés szempontjából a legfontosabb a rendszeres, intenzív testmozgás. Ezért az a legjobb, ha te magad döntöd el, hogy melyik napszakban esik jobban az edzés. Kényszerből sose csináld, mert annak csak az lesz a vége, hogy beleunsz és abbahagyod. Ha a kiválasztott napszak megfelel az életmódodnak, nagyobb valószínűséggel fogod rendszeresen végezni az edzést.

2. Több verejték, kevesebb testzsír

Az, hogy mennyire izzadsz egy adott edzés alatt vagy után, nincs összefüggésben azzal, hogy mennyire dolgoztál keményen. Az izzadás a testhőmérséklet szabályozásának eszköze. Fizikai aktivitás alatt a tested elkezd felmelegedni, és azért, hogy ne hevüljön túl, hőt ad le izzadással. Tehát az izzadás és a zsírégetés között nincs semmilyen összefüggés.

3. Minél több testmozgás, annál jobb

Sokan úgy gondolják, hogyha egy kis mozgás jót tesz, több mozgás még jobbat. Ne feledd azonban, hogy a test nem épít izmot a konditeremben. Az izmaidnak is szüksége van a regenerálódásra. Ahhoz, hogy lefogyj és egészséges maradj, heti három,- vagy öt alkalommal, minimum 50 percnyi, közepesen intenzív mozgásra van szüksége a szervezetednek.

4. Az edzés előtti nyújtás megakadályozza a sérüléseket

A legtöbb ember testedzés előtt nyújtógyakorlatokat végez abban a reményben, hogy az csökkenti a sérülés kockázatát és javítja a teljesítőképességet. Több vizsgálat is rámutatott, hogy nincs összefüggés a nyújtógyakorlatok és a sérülések megelőzése között. A nyújtás növeli a rugalmasságot, de a legtöbb sérülés a normális mozgástartományban következik be. Az intenzív bemelegítő gyakorlatsor viszont rengeteget segít és felkészít az edzésterhelésre.

5. Lehetséges a helyi fogyasztás

Sajnos nem lehetséges, hogy célzottan a tested egy területéről fogyj. Genetika és alkat kérdése, hogy ki honnan fogy könnyebben és nehezebben. A testzsír a szervezetben elraktározódik. Általában ahol először lerakódott, onnan fog legkésőbb távozni.

fogyókúra


6. Fájdalom nélkül nincs eredmény – No pain, No gain

No pain no gain, tartja a mondás. Azaz fájdalom nélkül nincs eredmény. Természetesen, szó szerint értelmezve ez nem igaz. Nem kell kötelezően fájdalmat érezned edzés alatt vagy után ahhoz, hogy hatásos legyél. Lehet némi izomlázad, de ez teljesen normális. Viszont, ha egy gyakorlat különösen megterhelte az izmaidat vagy izületeidet, nem szabad figyelmen kívül hagynod.

7. A súlyzós edzéstől elveszíted a nőies alakod

Sok nő idegenkedik a súlyzós edzéstől, mert úgy gondolják, hogy hamar izompacsirta válik belőle. A nők sokkal nehezebben építenek izomtömeget, mint a férfiak, mert szervezetükben a férfiakéban található tesztoszteronnak csak egyharmada van jelen. Nem kell a férfias domborulatoktól tartanod, inkább tónusosabbá válnak az izmaid és megszabadulhatsz a zsírpárnáktól is.

8. Ha felhagysz az edzéssel, az izmaid zsírrá alakulnak

Ha felhagysz az edzéssel, nyilvánvaló, hogy az izmaid lecsökkennek. Ennek az a következménye, hogy lassul az anyagcseréd és mivel a tested nem használ energiát a zsírsejtek raktározására, azok elkezdenek növekedni. Ezért hihetik sokan helytelenül, hogy az izom alakul át zsírrá.

9. „Alig eszek, mégis hízok!”

A kevés is lehet nagyon sok. A kenyér, a tésztafélék, a magas zsírtartalmú ételek, édességek nagyon sok energiát tartalmaznak, ezért diétázóknak csak kis mennyiségben szabad fogyasztani. Ráadásul az emberek nagy része a kis falatkákat, amit két étkezés között dob be nem is vesz figyelembe. Pedig ezek összességében nagyon sok kalóriát jelenthetnek.

10. Sportolás előtt és közben nem iszom, mert akadályozza a fogyást

Sportolás közben az elvesztett folyadékmennyiséget pótolnod kell, ellenkező esetben csökken a teljesítményed, és rosszul is lehetsz. Minél hosszabb ideig és minél intenzívebben mozogsz, annál fontosabb, hogy a megfelelő típusú folyadékpótlás megtörténjen.

És ami a legfontosabb: ne kezdjünk bele úgy egy edzésprogramba, hogy előtte nem beszéltünk volna egy szakértővel.
Találd meg a legjobb edzőt számodra és foglalj időpontot nála online a Foggon keresztül.

Kipróbálom

Foglalási kosár
Az oldalt működteti:
A Mozgó Cívisért Közhasznú Egyesület
(Székhely: 4014 Debrecen, Bánat utca 1., Nyilvántartási szám: 09-02-0003943, Adószám: 18146743-1-09.)
© 2015-2019 www.foggo.hu - Minden jog fenntartva!