Szerezz több ügyfelet pályaüzemeltetőként!

 
Szerezz több ügyfelet pályaüzemeltetőként!
 
Legújabb bejegyzésünkben a vállalkozások ügyfélszerzési lehetőségeit beszéljük meg. Milyen ingyenes és fizetős megoldások léteznek arra, hogy ügyfeleket szerezzünk online.
 
Az ingyenes módszerekről tudnod kell, hogy csak hosszútávon lesz hatásuk, tehát nem 2 hét leforgása alatt, hanem akár 1-2 év is beletelhet mire érezni fogod a hatását.
Másik tulajdonsága az ingyenes megoldásoknak, hogy bár pénzt nem fizetünk, de rengeteg munkaórát kell beletennünk. Potenciális ügyfeleidben ki kell építened a bizalmat és ez általában hosszabb folyamat, mint ahogy azt elsőre szeretnénk.
Lássuk, milyen hatékony módszerei vannak az ügyfélszerzésnek.

Láttasd magad a Térképen! – Ingyenes

Láttasd magad a térképen

Juttasd fel magad a Google Maps-re, ingyenesen. A Google Cégem regisztrációja maximum 30 percet vesz igénybe. A legnagyobb sikert ebben az esetben úgy éred el, ha a találati lista elejére rangsorolod céged. Töltsd ki részletesen vállalkozásod adatait. Mutasd be terméked vagy szolgáltatásod. Tölts fel jó minőségű képeket. Kérd meg ügyfeleidet, hogy értékeljék a szolgáltatásodat és válaszolj minden visszajelzésre, még a negatívokra is! Ha ezeket a lépéseket betartod, már sokat tettél a SEO-ért.

SEO

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata. A SEO láthatóbbá teszi a honlapodat a keresőmotorok számára, azaz – ha jól csinálod – többen találnak rád úgy, hogy még csak fizetned sem kell érte.
 
Azt, hogy egy kifejezésre egy weboldal hányadik helyen szerepel, azt sok tényező befolyásolja. Ezek közül jelenleg ez tekinthető a 3 legfontosabb csoportnak:
 
1. Mennyire jól van felépítve technikailag az oldal?
 
Ha ellenőrizni akarjuk, hogy mennyire jó egy oldal technikai felépítése, akkor használjuk a Google PageSpeed Insights szolgáltatását:
 
2. Mennyire van jól megírva adott kulcsszóra / kifejezésre / témára a tartalom az oldalon?
 
A kulcsszavak használatakor a látogatóid fejével gondolkozz,  – a nagyszámú, felesleges kulcsszó a felhasználók számára bosszantó lehet, a keresőmotorok számára pedig gyanússá válhat. A megfelelő kulcsszavak megtalálásában a Google AdWords Kulcsszótervezője is segíthet neked.
 
3. Hány egyéb weboldal hivatkozik arra a weboldalra / tartalomra, mint hiteles forrásra? (off-page SEO)
 
Az off-page, vagy más néven off-site SEO azokat a tevékenységeket és SEO faktorokat tartalmazza, amelyek az oldalunkon kívül történnek, de a mi oldalunkra vannak hatással.

Tartalommarketing

Tartalommarketing

A tartalommarketing által igyekszünk szimpátiát ébreszteni a célcsoport tagjai körében, illetve felkelteni érdeklődésüket és elérni, hogy állandó olvasóvá, ezt követően pedig vásárlóvá, illetve ügyféllé váljanak. Mindezek mellett tartalommarketing esetében nagyon fontos a rendszeresség, vagyis arra szoktatni az érdeklődőket, hogy bizonyos időközönként látogassanak vissza a honlapunkra és keressék az újdonságokat. Ezt pedig csak úgy érhetjük el, ha időt és energiát nem spórolva napi, heti vagy maximum havi rendszerességgel feltöltjük oldalainkat újabb érdekes írásokkal, amik ismét friss információt nyújtanak az olvasók számára.

Fizetett kampányok

- Google AdWords
Az AdWords a Google kattintás alapú online hirdetési rendszere. A kezelőfelületen történő eligazodás elsőre egyszerűnek tűnhet, azonban ha az ember nem kellő hozzáértéssel fog neki, akkor tetemes anyagi károkat is okozhat vele magának.
- Facebook
A Facebook a legismertebb és egyben a legtöbbet használt közösségi oldal, így aligha szorul magyarázatra, miért érdemes hirdetésre, márkaépítésre használni.
 

Ha még nem tetted: egy online időpontfoglaló rendszerrel!

Érj el még több potenciális érdeklődőt, egy saját online naptárral, melynek órarendje bárki számára nyilvánossá tehető. Leendő ügyfeleid megtekinthetik a bemutatkozó profilodat képekkel, leírásokkal. Bővebben informálódhatnak rólad és szolgáltatásodról.
 

Kipróbálom